fredag 17 juli 2015

Åkdon&Termos

Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.


Jag hör folk klaga på sommaren, och man kan ju inte annat än att hålla med. Det är ju inte direkt så att vi har överdosat på sommarväder hittills. Trots detta har jag hunnit med en massa kul bilrelaterade grejor. Utförlig rapport kommer när kvällarna blir längre.
I tisdags var det i alla fall Åkdon & Termos -träff i Leksand, och trots att det regnade i stort sett överallt utom i Leksand så kom 370 fordon, och det blev en mycket trevlig kväll. Som vanligt.



En -30 A-Ford i helrätt stuk.


-64 Dodge Dart. Vet inte varför jag är så barnsligt förtjust i dessa, men mina föräldrar hade en när jag var bäbis, så jag är troligtvis präglad på den.


Krokiga Hurst-spakar med vit knopp ger mig gåshud. Även om den (bara) sitter i en Dart.


Lincoln Cosmopolitan 1951. En bil som lyckas se menlös och vindögd ut, samtidigt som den är tuff.
På något bisarrt sätt.


Mercedes "Adenauer" i ett underbart skick. Snälla; renovera den inte!


Caféracers är alltid rätt. Speciellt om det är Norton-hojar.


En tändspole per cylinder är väl inget nytt påfund…


…som bevisat av denna DKW Junior (eller F11 eller F12 beroende på årsmodell).


Länets äldsta husvagn tillhör herr Jobs.


Lotus Europa…


…med ett mycket prydligt motorrum.

Trevlig helg allesammans.


1 kommentar:

  1. Men hallååååå Fredagsbilen!!! Herr Fred A. Bilén får lyfta gåspennan igen nu.

    SvaraRadera