Foreign visitors: There may or may not be a translation button to the right, depending on which device you are using.
Jag har inte uppdaterat bloggen på två månader, och ni två som undrar var jag har varit har redan ringt och kollat att jag lever. Det var helt enkelt så att tekniken svek mig. Blogginläggen låg klara och väntade på att publiceras automatiskt, men så blev det ej. Någonstans gick något fel. Det är antagligen ett elektriskt fel…
Nu är jag i alla fall tillbaka, och trots att vädret knappt alls har varit somrigt så känns det som om jag har gjort en massa roliga saker sedan sist. Häng med till Falun:
Falucruisingen har varit ett måste så länge jag kan minnas. Så även i år, och som ett plus fick jag skjuts med Anders i hans trimmade Mazda Rx-7'a. En skitfrän Wankel som varvar hela vägen förbi redline och runt hela varvräknaren! En bil som definitivt sticker ut ur mängden på vilken cruising som helst.
Innan avfärd mot Falun med bilrekondarens nytvättade Mazda.
En till bil med dekaler.
Märkligt att det så ofta är rubrikerna som slinker förbi korrekturläsarna.
Den såg för övrigt ut som en prydlig originalbil.
Femtiosjua Cheva med tufft stuk.
Sextiosexa Cheva med helt annat stuk. Fortfarande tufft.
Här finns förresten en rolig länk:
En till Cheva. Kul att se bilar i utställningsskick ute i trafiken.
Oj, va' många Chevor jag fotade. Här en trettiosjua eller trettioåtta.
Buick -56 i skönt stuk. Det behövs inte många förbättringar när det är rätt från början.
Dodge Charger SE i nyare version än de ikoniska årsmodellerna 1968-1970.
Hoppsan, där gick visst en topplockspackning. Eller…
En Ascona B med BBS-fälgar förflyttade mig raskt tillbaka till året då jag fick körkort. Mina kompisar hade sån'a här. Jag själv fick nöja mig med äldre och billigare bilar…
En trevlig trettiotvåa roadster dök upp efter mörkrets inbrott
Buick Caballero. Snyggt med en Herrgårdsvagn som samtidigt är Hardtop.
Dodge Coronet 1970. Udda front, men ball.
När dimman kom rullande styrde vi kosan hemåt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar