fredag 10 oktober 2014

Jobb, och jobb, och jobb…

Dagarna byter av varandra och veckorna likaså. Plötsligt är det fredag igen utan att man knappt hunnit reagera. Det känns lite kymigt. Å andra sidan ska man ju vara glad att man har ett jobb, och då speciellt ett jobb som är så kul att arbetsdagarna går fort, för tro mig; jag har haft jobb där arbetstiden krupit fram i Epa-traktor -fart. 

När sen arbetsgivaren Ejendals med sitt varumärke Tegera i spetsen väljer att sponsra Speedway VM så känns det extra kul. På kvällen kunde jag se varumärket, som jag arbetar dagligen med, pryda allehanda racingcyklar på TV. Då sträcker man lite extra på sig.

En vecka innan det evenemanget blev jag skickad till Mantorp för att dokumentera en STCC-bil som företaget sponsrat. Det var kända West Coast Racing som fått en av sina BMW-bilar folierad som en sko, och jag fick fotoackreditering och kunde komma riktigt nära all action på banan. Vissa dagar på jobbet går helt enkelt fortare än andra. På flera sätt.



Speedway: Allvarlig motorman på TV framför Tegera-logon.


STCC: Föraren Philip Forsman är en skarp kille.



Snickar-Matte kör också runt med ett klistermärke från Ejendals.











Ett tag funderade jag på om Prinsen körde backtävling.












Camaro Cup, eller som de heter nu: V8 Thunder Cars kan också göra glada piruetter i grönsakerna.

Trevlig helg!



1 kommentar: