fredag 14 oktober 2011

Classic Car Week 2011:2 Cruisingbilar



Cruisingen är endast öppen för bilar äldre än 30 år och i fint skick. –Skönt att vara på det klara med den saken.
Vi såg åtminstone en yngling i en nyare "japs-raket" bli avhyst. 
–Hur kan det då vara helt okay att cruisa i en ny Mustang eller Corvette? 
Visst är det trevliga bilar och jag skulle själv inte ha något emot att ha en, men en Subaru Impreza kan också vara rätt kul. Faktiskt.
Jag har själv blivit hemskickad ett år då jag dök upp i en riktigt fin och tillräckligt gammal Volvo, med motiveringen att "–Det där är ingen cruisingbil". Sedan dess har jag åkt Motorcykel eller bruksbil till cruisingen. Man får väl köpa en ny Mustang antar jag…

(Bilen på bilden har egentligen inte speciellt mycket med ovanstående att göra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar