fredag 20 juli 2012

Här är man ute och åker i godan ro, på väg till affären efter en liter mjölk när man plötsligt passerar en Squarebird med Larry Watson -inspirerad lack. –Jag menar; om man har en sådan bil så måste man ju tänka sig för var man parkerar så att man inte orsakar en trafikolycka… Jag tvärnitade i alla fall och hoppade ur bilen för att springa och knäppa ett kort.

För övrigt så har jag varit på ett regnigt Åkdon & Termos. Trots exceptionellt trist väder så kom det flera åkdon och det var trevligt, men jag åkte hem när vattnet började rinna nerför nacken och ryggen…


Tufft


Bra uppslutning med tanke på vädret


Sextiosjua Camaro cabb 


1941 års Chrysler coupé i försiktigt roddat utförande


1946-47 Dodge Coupé


Peugeot 404 med sidolister i ett utförande som jag aldrig sett tidigare. Den hann åka innan jag fick chansen att fråga ägaren om historien bakom listerna. Attans.


Renault Alpine GTA med mittmonterad V6a. Motorn är nog likadan som den som satt i både Volvo 264 och DeLorean, om jag inte är felinformerad.


Trevlig sportbil som inte är allt för vanlig i Sverige.



2 kommentarer:

  1. Måste ju få utlopp för min CDO (som OCD men med bokstäverna i korrekt ordning), här.
    Alpinen är faktiskt en svansmotor bil, inte en mittmotor bil. Såde'så. Nu mår jag bättre.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Alpine_GTA/A610
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj. Du har helt rätt. Nu skäms jag. Fast bara lite.

      Radera